مقالات آرشیو خبر ها
شب به خیر یووه

شب به خیر یووه

بازی تمام شد، در میان سوت های اعتراضی و بحرانی که هر چه از ابتدای فصل می گذرد عمق آن بیشتر و بیشتر نمایان میشود. امشب اهالی یوونتوسی شهر تورینو یکی از سیاه ترین لحظات خود را پشت سر می گذارند، لحظاتی که با تلخی ناخوشایندی نیز همراه است، این یووه دیگر آن یووه ای نیست که می شناختیم، یووه ای که اقتدار و انگیزه ای داشت، تیمی که همواره می جنگید و دست از تلاش برنمی داشت، اما حالا برای نخستین بار می بینیم که یووه بعد از نتایج ضعیف خود واکنشی نیز برای بازگشت نشان نمی دهد، حتی تلاشی نیز برای خروج از بحران به وجود آمده ندارد و هر روز بیشتر در چاله ای که در آن گرفتار شده فرو می رود. تیمی که از بنیاد و پایه بهم ریخته و هیچ ساختاری در آن دیده نمیشود که بتوان بر پایه و اساس آن به دنبال راهی برای به دست آوردن تمرکز از دست رفته تیم بود. این تیم از ریشه و بنیاد دچار تزلزل شده و دیگر آن یوونتوسی که می شناختیم و می دیدیم نیست و این به آن معناست که هویت اصلی مجموعه بیانکونری گم شده و برای بازگشت این هویت ارزشمند نیز در شرایط کنونی تلاش و کوششی دیده نمیشود.

 

اینکه بخواهیم دنبال یک مقصر باشیم و شرایط موجود را به گردن یک شخص بیاندازیم راه بسیار راحت تر و هموارتری را نسبت به بررسی و رسیدن به دلایل مختلف شرایط و ضعف های حال حاضر انتخاب کردیم که مطمئنا چاره اساسی و مفیدی نیز نخواهد بود. باید بپذیریم که یووه بیمار است و این بیمار نیاز به بررسی های زیادی دارد تا پس از یافتن و طبقه بندی منظم و دقیق دلایل آن به راهکارهای مناسب برای یافتن راه چاره ای رسید و تازه درمان را پیش گرفت و در ادامه پس از بهبودی؛ دوران نقاهت را طی کرد و بعد تازه به آن وضیعتی رسید که بتوان به آن امید بازگشت داشت.

 

اما در حال حاضر هیچ کدام از شرایط بازنگری کلی وجود ندارد، زیرا در زمان برگزاری رقابت ها هستیم، بنابراین، این تیم تا پایان نیم فصل نخست چاره ای جز شنیدن انتقادها و مشکلات ندارد و باید بداند برای ادامه فصل نیز راهی جز به خود آمدن و تلاش برای خروج از منجلاب کنونی نخواهد داشت اما این هم تنها راه حل کوتاه و موقتی ست که برای این فصل سیاه در نظر گرفته میشود، چون به هیچ وجه در صورت عملی نکردن شرایط برای شناخت مشکلات و آنالیز دقیق ضعف ها و دلایل مختلف شکست های کلی مجموعه نمی توان امیدی برای حل اصولی این ناکامی بزرگ و از دست رفتن هویت باشگاه داشت. سران باشگاه یووه در کنار مسولین مربوطه و مطمئنا افراد شناخته شده و ارزشمند بانوی پیر که در سال های سخت نیز همواره در کنار یووه بودند وظیفه بسیار مهمی را در این زمینه بردوش خواهند داشت و تا یافتن دوباره هویت و فلسفه پایه ای یووه حق کوتاهی ندارند. زیرا در دو سه سال اخیر شاهد کوتاهی هایی بودیم و که موجب شد شرایط یووه به اینجای سیاه و تلخ خود برسد و در صورتی که این بار نیز نسبت به گم شدن هویت و بنیاد یووه شاهد عدم توجه و دقت باشیم دیگر نمی توانیم به اصل یوونتوس تاکیدی داشته باشیم.

 

بنابر این امیدواریم یوونتوس و سران اش تا دیرتر از این نشده همت کنند و خود و باشگاه را از چاله ای که در آن فرو رفته اند خارج کنند و بانوی پیر ایتالیا را به قدرت و شکوه گذشته اش بازگردانند تا بیش از این شاهد سرافکندگی جامعه بیانکونری نباشیم. زیرا این خانواده بزرگ به هویت و ریشه ای که از ابتدا به آن اعتقاد و افتخار می کرد زنده است و برای زنده ماندن این خصیصه نباید بیش از این بی تفاوت های سال های اخیر را ادامه داد، در غیر این صورت یوونتوسی با اعتبار و قدرت گذشته برای فوتبال ایتالیا و تیفوسی هایش باقی نخواهد ماند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: